KABAK SAKIZ

Kategori: Sebze

 

Kabağın Faydaları Nelerdir?

Kalp Sağlığına İyi Gelir

Kabak, büyük miktarda su ve karbonhidrattan oluşmaktadır. Çok az miktarda yağ içermesi nedeniyle kolesterol de içermediğinden kalp sağlığı için yararlıdır. Aynı zamanda içeriğinde yüksek miktarda magnezyum içermesi de kalp krizi, felç gibi hastalıklara yakalanma riskini azaltır. Yaz kabağı, geliştirilmiş kardiyovasküler sağlık ve doğal olarak kolestrolü düşürme kabiliyeti ile bağlantılı pektin içerir.

Yüksek Antioksidan ve C Vitamini İçerir

2006 yılında yapılan bir araştırmada, ham tohumların protein malnutrisyonu, serbest radikal hasarı ve oksidasyon ile ilişkili zararlı etkileri hafifletmekte etkili olduğu bulundu. Beta karoteni içermesi kansere neden olan kimyasal kirlenmenin bünyede oluşmasına izin vermez. C vitamini içerdiği için ağız ve akciğer kanserini engelleyebilir.

Potasyum Kaynağıdır

Bir fincan pişmiş kabak, günlük potasyum ihtiyacınızın %15'inden fazlasını verir. Bu değer normalde alınan vitamin takviyelerinden bile daha fazla bir miktardır. Potasyum ise kalp rahatsızlığı riskini azaltan unsurlardan bir tanesidir.

Kemik Sağlığına İyi Gelir

Kabağın içerdiği vitamin ve mineraller kemik sağlığının korunmasına yardımcı olur. Özellikle magnezyum eklem sorunlarına yakalanma riskini azaltır. Osteoporoza karşı koruma sağlar.

Sindirime Destek

Araştırmalar kabağın, sindirim sistemi kanalında ülserle ilişkili semptomları ve sızdıran bağırsak sendromunu azaltabilecek anti-inflamatuar koruma sağladığını ileri sürüyor.

Kalori ve Karbonhidrat Değeri Düşüktür.

Kabak, düşük kalorilidir. En düşük karbonhidrat değerine sahip sebzelerden biridir. Bir oturuşta fazla tüketebileceğiniz sebzelerden bir tanesidir.

Göz Sağlığını Korur

Kabak, beta karoten ve luteini yüksek miktarda içerir. Lutein, körlüğe yol açan katarakt ve makula dejenerasyonu gibi göz hastalıklarını önlemede önemli rol oynamaktadır.

 

Kaynak: https://www.sportsandmerits.com/makale/156-kabak-dusuk-kalorisi-nedeniyle-sofralarin-vazgecilmezi